Asi není třeba říkat, že pokud cokoliv kupujeme, pak je cena jedním z nejdůležitějších faktorů. I když se snažíme hledět především na kvalitu, vždy máme pouze omezené množství peněz, které můžeme ke koupi použít. Proto je velmi důležité vědět, kolik který výrobek stojí. To platí i v případě, že nakupujeme přes internet.
Je samozřejmé, že jsou zveřejněny katalogy, v nichž u každého zboží najdeme, kolik stojí. Ovšem někdy zkrátka potřebujeme přehledné porovnání. A k tomu nám slouží hlavně ceník. O co se vlastně jedná?
Ve své podstatě jde o přehledný seznam jednotlivých výrobků s uvedením jejich cen. Slouží především k tomu, aby si mohl zákazník jednotlivé částky rychle porovnat.
Je jasné, že v ceníku nejsou uvedeny žádné specifikace ani bližší údaje o jednotlivých výrobcích. K tomu slouží katalog, který je mnohem podrobnější, co se popisu zboží týče. I v něm jsou samozřejmě uvedeny ceny, a to s DPH tak bez DPH, jak přikazuje zákon.
Ovšem když máme katalogy, k čemu je nám ceník? Koneckonců v něm jsou částky, za které se daný předmět prodává, uvedeny, navíc s mnohem podrobnějším popisem. Zdálo by se tedy, že ceníky jsou naprosto zbytečné. Přesto přežívají dodnes. Proč tomu tak je?
Důvodem je především jeho přehlednost. Co si budeme povídat, naprostá většina zákazníků chce ten nejlevnější produkt, a to z pochopitelných důvodů. Pro ně je tedy výhodnější, když se nejprve podívají, kolik jednotlivé typy stojí, a pak si vyberou z těch, které odpovídají cenové relaci, ve které se chtějí pohybovat.
Jak je tedy vidět, lidé ceníky stále využívají. A to je i důvod, proč je obchody zveřejňují. Asi nejtypičtější jsou v dnešní době nejrůznější internetové obchody, kde se k nim dostanete pomocí několika kliknutí.
Je však nutné poznamenat, že k tomu, aby fungovaly tak, jak je zamýšleno, je nutné, aby byly stále aktuální. A to je právě věc, na kterou si obchody musí dát největší pozor, jinak hrozí, že své zákazníky ztratí.