Hlavním cílem každé firmy, bez ohledu na její velikost či na to, co tvrdí ve svých propagačních materiálech, je dosáhnout co nejvyššího zisku. To znamená mít co nejvyšší výnosy za cenu co nejnižších nákladů.
K tomu jsou však potřeba zákazníci. Aby byla firma úspěšná na trhu, musí si udržet co nejvíce stávajících zákazníků a zároveň lákat stále nové. A to není nic jednoduchého, když vezmeme v úvahu konzervativnost lidí a jejich nechuť ke změně a také fakt, že konkurence se snaží přesně o to samé.
Je tedy jen pochopitelné, že správná marketingová strategie je jedním ze základních klíčů k úspěchu. Obvykle se sestává z několika navzájem se doplňujících metod propagace, zvolených tak, aby byl jejich kombinovaný efekt co největší. A ačkoliv mezi lidmi je zdaleka nejznámější klasická televizní reklama, neznamená to, že je jediná. Ani zdaleka ne.
V dnešní době rozvoje internetu a jeho širokého rozšíření je nutné zaměřit svou propagaci i tímto směrem. Zde jsou jedněmi z nejvyužívanějších PPC systémy. Jedná se o typ reklamy, kdy dostaneme peníze pokaždé, když je na ni kliknuto.
Jak již bylo řečeno, jedním z cílů každé firmy je snižovat náklady. Proto není divu, že se mnohdy ptají, zda je skutečně nutné, aby se na tvorbu této reklamy najímali PPC specialisti. Je přece dost dobře možné, aby si ji vytvořili sami. Je to ale skutečně to nejlepší řešení?
Z hlediska nákladů určitě. Co se však celkového zisku týče, to už je poněkud jiná otázka. Je zde totiž ten problém, že nikdo z pracovníků nemá s tvorbou internetové reklamy přílišné zkušenosti. A i když ji vytvoří přesně tak, jak si ji management přeje, je velmi pravděpodobné, že nezaujme ani zdaleka tolik jako ta, která je profesionálně provedena. A to znamená, že přiláká méně nových zákazníků, a tedy bude i nižší zisk.
Zde je tedy dobré uvažovat nejen to, co za tvorbu dané reklamy zaplatíme, ale i to, co získáme. Jen tak budeme moci udělat správné rozhodnutí.